Squall - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://squall.blog.hu/2008/03/21/inverz_negyzetes_szabaly/full_commentlist/1#c26699868
Válasz erre: Inverz négyzetes szabály
2015-04-08T22:04:28+02:00
2015-04-08T22:04:28+02:00
mente
http://blog.hu/user/985340
<a href="http://squall.blog.hu/2008/03/21/inverz_negyzetes_szabaly?full_commentlist=1#c1839064" class="reply_nick_guest" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 1839064 );">@Squall</a>: Csak egy jó tanács. Ha már szó szerint átveszel valamit egy könyvből (John és Mary Gribbin: A természettudományokról mindenkinek, Akkord Kiadó, 2002, 22. oldal), akkor legalább tedd idézőjelbe és - megelőzendő a plágium vádakat - jelöld meg a forrást!
https://squall.blog.hu/2007/12/26/a_feny_utja/full_commentlist/1#c13437141
Válasz erre: A fény útja
2011-05-09T16:47:13+02:00
2011-05-09T16:47:13+02:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
Igen, elírás történt, és köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem. Javítva.
https://squall.blog.hu/2007/12/25/gravitacio/full_commentlist/1#c13208210
Válasz erre: Gravitáció
2011-04-13T22:30:36+02:00
2011-04-13T22:30:36+02:00
hoffmann
http://blog.hu/user/87703
Számomra furcsa, hogy a gravitációval kapcsolatban valakinek ezek jutnak először az eszébe. Elmondom, én mire gondolok, amikor ezt a szót hallom:<br />
Tudja-e valaki, mitől van a gravitáció, vagy csak a szorzást gyakorolhatjuk, amikor kiszámítjuk? És mi közvetíti, azaz hogyan jut el ez az erő messzire, mondjuk égitestek között, a semmin át, és milyen sebességgel kezd el hatni az erő? Azonnal? Azaz a fénynél is gyorsabban? Vagy talán el is telik egy idő, amíg a gravitáció kifejti hatását? Azt olvastam, lehet, hogy gravitonok közvetítik, de azokról meg, hogy végtelen messze tudjanak hatni, fel kell tételezni, hogy nincs tömegük. Így nem is mozognak (ha mozognának, ahhoz idő kellene), viszont ez esetben érthetetlen a jóan ész számára, hogyan közvetítenek erőhatást.
https://squall.blog.hu/2007/12/26/a_feny_utja/full_commentlist/1#c12415459
Válasz erre: A fény útja
2011-02-01T21:37:40+01:00
2011-02-01T21:37:40+01:00
georg100
http://blog.hu/user/567803
Helló Squal! A fénysebessége nem 300 000Km / Óra, hanem 300 000 Km / Másodperc (In Wakuum)tehát az óráként megtett távolság,25920000000Km Számtani kifejezásben, Huszonötmilliárd,kilencszázhuszmillió Km.
https://squall.blog.hu/2008/03/29/az_elektromagneses_kolcsonhatasok_termeszete/full_commentlist/1#c10953439
Válasz erre: Az elektromágneses kölcsönhatások természete
2010-09-08T17:51:08+02:00
2010-09-08T17:51:08+02:00
willem
http://blog.hu/user/505579
Szia Squall!<br />
Nagyon érdekesek az írásaid, most olvasgatom őket, szerencsére meg is értettem eddig mind,<br />
de ennél az írásnál, a proton-elektron vonzásánál szerintem így jobban hangzana a hasonlat:<br />
"Próbáljuk úgy elképzelni, mint 2 szúnyogot ami egymás vérét szívva repülnek, de olyan szúnyogok, amik ha nem szívhatnák a vért, akkor mint élettelen porszem tűnnének el a semmiben."<br />
<br />
Bár ez csak lényegtelen formai kérdés.. :)<br />
<br />
Ui.: Te fizika tanár vagy? Vagy egyetemista?
https://squall.blog.hu/2009/07/12/a_lathatatlan_futball_labda/full_commentlist/1#c9825914
Válasz erre: A láthatatlan futball-labda
2010-05-13T23:53:40+02:00
2010-05-13T23:53:40+02:00
Dercsár
http://blog.hu/user/36942
Ez tényleg jól szemlélteti a kvantumfizikusok helyzetét - a példában ők a Twilóiak. Azonban úgy volna teljes a hasonlat, ha a Twilói kultúrában nyoma sincs labdának, se semmi hasonló dolognak. Pláne olyannak, amit az ember a végtagjával mozgathat.<br />
Na így következtesse ki az ifjú tudós, hogy van ott egy láthatatlan labda - nem csak nem látják, el se tudják képzelni.
https://squall.blog.hu/2008/02/15/valos_vagy_kepzetes/full_commentlist/1#c6922452
Válasz erre: Valós vagy képzetes?
2009-08-30T15:48:16+02:00
2009-08-30T15:48:16+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
A valos es kepzetes resz a komplex szamok matematikajabol ered. Ilyen komplex fuggveny a hullamfuggveny is. Nincs ebben semmi kulonos. A komplex szam az egy 2dimenzios vektorhoz hasonlo valami. Ez megfelel a komplex szamok geometriai modelljenek.<br />
<a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Komplex_sz%C3%A1mok">hu.wikipedia.org/wiki/Komplex_sz%C3%A1mok</a><br />
<br />
Az x tengely a valos resz, az y q kepzetes.<br />
Ezzekkel a szamokkal le lehet irni olyan problemas dolgokat is, mint pl gyok(-1). Ezt a hagyomanyos valos szamok nem tudjak kezelni, mig a komplex szamok igen. Ahogy Feynman lerija a mai fizika egyik konyveben, a komplex szamokkal barmi leirhato. A matematika szent gralja.
https://squall.blog.hu/2008/02/15/kotelezo_irodalom/full_commentlist/1#c6922411
Válasz erre: Kötelező irodalom
2009-08-30T15:41:51+02:00
2009-08-30T15:41:51+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
Feynman : lectures on physics (mai fizika)<br />
<br />
A kvantummechanika igazi arca. ;-)
https://squall.blog.hu/2009/07/12/a_lathatatlan_futball_labda/full_commentlist/1#c6922298
Válasz erre: A láthatatlan futball-labda
2009-08-30T15:23:00+02:00
2009-08-30T15:23:00+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
10 eve olvastam a konyvet. Nem rossz.<br />
<br />
Az utolso mondat jobban hangzana ugy, hogy hinni kell az emberi agy helyes itelo kepessegeben.<br />
Ott van az egyfotonos interferencia kiserlet. Egyetlen foton is kepes interferencia mintat kirajzolni. Az ember agya azt mondja, hoho itt valami atveres van.<br />
A kiserlet matematikai leirasahoz semmi masra nincs szukseg, mint a hetkoznapi eletben megismert hullamok egyenleteire.<br />
A hullamokat mindig valamilyen sokasag gerjeszti, abban terjed valamilyen allapot.<br />
Nos, a vakumban ugyan ez tortenik. A foton nem a nagy ures semmiben mozog, hanem egy Dirac-tengerben, vagy hur-tengerben, vagy egy szilard eter-racsban. Ezek mint ugyanazt a dolgot rejtik, a vakumot. Nevezhetnem Higgs ternek is. Nevezhetem 12 dimenzios brannak is. A 12 dimenzio csak annyit jelent, hogy a bran egyetlen racspontja ennyi fele szabadsagi foku mozgasra kepes. Semmi tobbet.<br />
A Dirac-tengerben egy sokasak van, ami termeszetesen hullamzani tud. Innentol kezdve nincs semmi erthetetlen abban, amikor egyetlen foton is kepes interferencia kirajzolasara.
https://squall.blog.hu/2008/03/12/gondolatkiserlet_1/full_commentlist/1#c6922199
Válasz erre: Gondolatkísérlet
2009-08-30T15:10:02+02:00
2009-08-30T15:10:02+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
Ugye emlexik mindenki Brian Greene hurelmeletet nepszerusito musorarra. Ott arrol beszel, hogy az elemi reszecskek a hurol rezgeseibol, vibracioibol allnak. Nos ez megint ugyan az, amit az elobb leirtam. Sokat azt gondoljak a musor alapjan, hogy ezek a hurok csak a reszecskekben leteznek. Nos, oda kell figyelni minden szora. A reszecskek ezeknek a huroknak a gerjesztett allapotai. Senki nem mondta, hogy a reszecskekben ilyen hurok mozognak. A hurok lehetnek nemgerjesztett allapotban is. Ez a vakum. A hurok kitoltik a teljes vakumot. Alapallapotukban geerjesztetlenek, nem kepviselnek energiat, avagy reszecsket. Ezzek ekvivalensek a szilard eter racspontjaival, csak mas a nevuk.
https://squall.blog.hu/2008/03/12/gondolatkiserlet_1/full_commentlist/1#c6922100
Válasz erre: Gondolatkísérlet
2009-08-30T14:56:22+02:00
2009-08-30T14:56:22+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
"Ezért az energia kvantálása a fizika jelenlegi állása szerint arra vezet, hogy a tér és az idő is kvantált (diszkrét, vagy „szemcsés”, ha úgy tetszik) és nem folytonos."<br />
<br />
Igy van. Milyen erdekes, ha ezt mas szavakkal irom,mondjuk ugy, hogy a vakum az egy szilard eter, akkor mindenki idegbajt kap. Pedig a ketto ugyan az.<br />
<br />
Ennek a racsallandoja a Planck-hossz. Ennek a gerjesztesei a mi ismert reszecskeink. Nem veletlen a hasonlosag a vakum es a felvezetok kozt sem. Ott is letre tud hozni egy eleg nagy energiaju foton egy lyuk-elektron part, ahogyan a vakumban is. Csak epp ott a lyukat pozitronnak hivjak. Ez a Dirac-tenger.<br />
Ez volt a kvantummechanika egyik legnagyobb elore lepese, ezzel sikerul Diracnak eloszor felirnia a relativisztikus hullamegyenletet. <br />
Azota letezik a kvantum elektrodinamika. De ez matematikailag ekvivalens a Dirac-tengerrel. Tehat minden elmelet ugyanarrol a dologrol szol.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1965/feynman-lecture.html">nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1965/feynman-lecture.html</a><br />
@The same goes for the idea of the positron being a backward moving electron, it was very convenient, but not strictly necessary for the theory because it is exactly equivalent to the negative energy sea point of view.@
https://squall.blog.hu/2008/03/21/inverz_negyzetes_szabaly/full_commentlist/1#c6921979
Válasz erre: Inverz négyzetes szabály
2009-08-30T14:34:59+02:00
2009-08-30T14:34:59+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
Mert ugye nyilvanvalo, hogy a vonat vegeiben elhelyezett meromuszerek 'egyszerre' fognak jelezni nekem vissza a kocsi kozepere. Ehhez hozza kell venni, hogy a vonat ket vege a kozepetol egyforma tavolsagra van,a vonaton utazo szerint. Ebbol automatikusan azt a hibas kovetkeztetest vonja le, hogy az idoben szetszort esemenyeknel is szamolhat ezzel a tavolsaggal. Pedig nem, mert ket esemeny kozt a koordinata rendszer elmozdul.<br />
De a hibas kovetkeztetes miatt a mozgo vonaton utazo a kocsi vegeibe tett orakon egyforma idopontot fog beallitani abban a pillanatban, amikor a fenyjelek elerik azokat. Hiszen 'latni' es merni tudja az 'igazsagot', hogy a jelek egyszerre erik el azokat. Pedig ez csak akkor igaz, ha minden viszonyitasi pont mozog velem egyutt. Az allomas szerint a jelen nem egyszerre erik el a kocsi ket veget.<br />
<br />
Amit leirtam, az a fenyjelekkel torteno oraszinkronizacio, ami a relativitas egyik meresi utasitasa.
https://squall.blog.hu/2008/03/21/inverz_negyzetes_szabaly/full_commentlist/1#c6921865
Válasz erre: Inverz négyzetes szabály
2009-08-30T14:16:05+02:00
2009-08-30T14:16:05+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
Innen mar csak egy lepes, hogy miert meri mindenki ugyanakkoranak a feny terjedesi sebesseget. Az allomas koordinata rendszereben a vonat v sebesseggel mozog. Az allomas szerint a vonathoz kepest a ket fenyjel c+v es c-v sebesseggel halad.<br />
A vonat szerint a kocsi vege es az eleje is ugyanakkora tavolsagra van tole, es a fenyjelek ugyanakkor erik el mindket tukrot. Ebbol levonja a sajat igazat, hogy mindket iranyban ugyanolyan sebesseggel terjedt a feny.<br />
Az igazsag (is) relativ.
https://squall.blog.hu/2008/03/21/inverz_negyzetes_szabaly/full_commentlist/1#c6921838
Válasz erre: Inverz négyzetes szabály
2009-08-30T14:11:52+02:00
2009-08-30T14:11:52+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
A relativitas lenyege, hogy a mozgo koordinata rendszerben minden viszonyitasi pont mozog. Emiatt ott a tavolsagok teljesen masnak adodnak, mint az allo megfigyelo altal mert tavolsagok. <br />
Peldaul ha egy mozgo vonat kocsijaban kozeprol elore es hatra fenyjeleket kuldonk, az szerintunk egyforma tavolsagot tesz meg elore es hatra is, hiszen mi nem tudjuk hogy mozgunk, es a kocsi eleje es a vege is ugyan olyan tavol van tolunk. De az allomasrol szemleleodve latszik, hogy a hatra kuldott fenyjelnek kisebb tavolsagot kell megtennie, mivel a kocsi vege a fenyjel haladasa kozben elmozdul.<br />
Ha tukroket rakunk a vonat vegeibe, akkor azokrol a visszevert jelek egyszerre fognak visszaerkezni a kocsi kozepere. A kocsiban utazo azt a kovetkeztetest fogja levonni, hogy a ket fenyjel egyszerre erte el a ket tukrot, hiszen ha oda detektorokat tesz, amik felgyujtanak egy piros lampat, vagy elektromos impulzust kuldenek kozepre, azokrol a jel szinten egyszerre fog visszaerkezni kozepre. <br />
Pedig az allomasrol tisztan latszik, hogy teved. A hatra kuldott jel hamarabb eri el a kocsi veget, mint ami elore fele halad. A kocsi vege belefut a fenyjelbe, annak kisebb tavolsagot kell megtennie. A kocsi eleje fele halado jel elol viszont elfut a vonat kocsijanak az eleje.<br />
A visszavert jeleknel ez pont forditva tortenik, igy kiegyenlitodik a futasido, es a jelek egyszerre ernek vissza a forrashoz. <br />
Ez az egyidejuseg relativitasa.<br />
Nem kell ehhez konyvet irni, csak egy hozzaszolast egy blogban.
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c6921703
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2009-08-30T13:49:34+02:00
2009-08-30T13:49:34+02:00
midiklan
http://blog.hu/user/319787
Mar bocsanat, de mirol beszeltek? A egyetlen 'kvantumbizonytalanság' letezik a kvantumfizikaban, es az a Heisenberg hatarozatlansag. Ennek pedig egyszeru az oka, a hullamcsomagok ilyenek.<br />
Fel kell rajzolni szinusz hullamokat, es osszeadni oket. Ezt tehetem ugy, hogy az elso szinusz utan kicsit novelem a hullam frekvenciajat. Az osszeadott hullamok egy hullamcsomagot fognak kirajzolni, ami terben es idoben veges. Meg akkor is, ha en a teljes teret telefirkalom szinuszhullamokkal.<br />
Minel nagyobb a frekvencia kulombseg a ket hatarfrekvencia kozt, annal keskenyebb lesz a hullamcsomag. Tehat a frekvencia kulombseget es a hullamcsomag dx szelesseget osszeszorozva kozel egy allando erteket kapok.<br />
Ez maga a Heisenber hatarozatlansag, mivel a reszecskek mindig hullamokkal irhatoak le. Tehat a hatarozatlansag a hullamok tulajdonsaga, igy a termeszete is.<br />
De nem ugy, ahogy azt az isemeretterjeszto zagyvalekokban leirtak.<br />
Amikor az atom koruli elektron 'atugrik' az egyik energia allapotabol a masikba, akkor is egy ilyen hullamcsomag keletkezik, ez a foton. A ket hatarenergia ket hatarfrekvencianak felel meg, mivel az energia aranyos a frekvenciavan, E=hv keplet alapjan.<br />
Tehat a kisugarzott foton energiaja azert a ket atomi palya energiainak a kulombsege, mert az egy hullamcsomag.<br />
A hullamcsomag kialakulasahoz mindig a ket hatarfrekvencia kozt levo osszer hullam egyideju jelenletere szukseg van.<br />
Ezt azt jelenti, hogy az elektron nem 'atugrik' az egyik atomi palyarol a masikra, hanem a ket energiaallapot kozt minden energian kelt hullamokat, minden energian mozog.<br />
Mi kiserletileg csak az ebbol kialakulo hullamcsomagot tudjuk megmerni. De a hullamcsomag fizikajat ismerve egyertelmu, mi tortenik valojaban az atomban.<br />
Az 'ugralo' elektron egy egyszerusitett kep, ahogy a teljes kvantummechanika is az. <br />
Bazisallapotokat veszunk fel, ami megfeleltetheto a kiserlet egy-egy kimenetelenek. Megforgatjuk a komplex hullamfuggvenyt, ami egy forgo vektor, es ahol az ido fuggvenyeben megall, az lesz a kiserlet eredmenye.<br />
Ha ket bazisallapot kozt all meg, akkor valamennyi szazalekban valoszinu az egyik bazisallapot megjelenese a kisereletben es valamilyen valoszinuseggel a masik allapot is megjelenhet mereskor.
https://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei/full_commentlist/1#c6654487
Válasz erre: Az egyesített elmélet következményei
2009-07-31T20:32:50+02:00
2009-07-31T20:32:50+02:00
betoro
http://blog.hu/user/268785
<a href="http://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei?fullcommentlist=1#c5592325" class="reply_nick_262516" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5592325 );">@janiq</a>: Az egyesített elmélet szigorúan megköveteli a gravitáció és a mágnesesség egy újabb megfontoláson nyugvó elméletét.
https://squall.blog.hu/2008/04/01/az_atom_ragasztoszalagjai/full_commentlist/1#c6654236
Válasz erre: Az atom ragasztószalagjai
2009-07-31T20:04:15+02:00
2009-07-31T20:04:15+02:00
betoro
http://blog.hu/user/268785
""" Ha a kvarkok próbálnak eltávolodni"""a vákuum ezt nem engedi,vissza húzza.A hatalmas kőr sebesség minden pillanatban minden hol ott van a kvark a teret kisöpri,a hátra maradt tér vákuumtér.
https://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei/full_commentlist/1#c6654117
Válasz erre: Az egyesített elmélet következményei
2009-07-31T19:49:34+02:00
2009-07-31T19:49:34+02:00
betoro
http://blog.hu/user/268785
<a href="http://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei?fullcommentlist=1#c5758142" class="reply_nick_83416" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5758142 );">@Squall</a>: <br />
"""Ebben az esetben befelé haladó hatás érvényesül s a kifelé haladó ellen hatás a kis méretek miatt elmarad."""( pótlás, gravitáció jött létre)
https://squall.blog.hu/2008/01/01/a_friedmann_modellek/full_commentlist/1#c6205086
Válasz erre: A Friedmann-modellek
2009-06-16T17:54:00+02:00
2009-06-16T17:54:00+02:00
Bíró Zoltan WWW.grain.hu
http://blog.hu/user/50060
A világegyetem gyorsuló tágulása kapcsán ajánlom figyelmetekbe A világos energia című cikket.<br />
<a rel="nofollow" href="http://grain.hu/vilagosenergia.htm">grain.hu/vilagosenergia.htm</a>
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c6164672
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2009-06-12T16:22:28+02:00
2009-06-12T16:22:28+02:00
Zsolt.
http://blog.hu/user/123550
Rég jártam itt...és...na lám! :)<br />
<br />
"ja és zsolt, ha nem nézel legalább egy kicsit utána amit láttál, és beisrz egy ekkora hülyeséget, mint a legelső kommented, akkor ne vedd rossz néven, ha azt mondom, hogy buta vagy!!!"<br />
<br />
Nem veszem rossz néven, de szerintem inkább te nézz utána :) Kezdd mondjuk a Chester Beatty I. papirusszal (itt a szöveg: <a rel="nofollow" href="http://www.reshafim.org.il/ad/egypt/texts/horus_and_seth.htm">www.reshafim.org.il/ad/egypt/texts/horus_and_seth.htm</a> ), vagy lehet nézegetni Plutarkhosz témába vágó művét ( <a rel="nofollow" href="http://thriceholy.net/Texts/Isis.html">thriceholy.net/Texts/Isis.html</a> ), azt hiszem, ezek elég megbízható források.<br />
Hórusz és Szet története (meg Oziriszé) azonban csak alig mutat rokonságot Jézuséval. Ha mutat egyáltalán. Való igaz, hogy Ozirisz halála után Jézushoz hasonlóan feltámadt, így a halála után születő fiával, Hórusszal együtt az újrakezdés képviselője lett, így ők váltak az aratás és az évszakok körforgásának szimbólumává. De a két sztori között szerintem akkor is fényévek vannak... Oziriszt Ízisz "rakta össze", és nem is támadt föl teljesen, hanem az alvilág istene lett. Szóval az a nagy hasonlóság megkérdőjelezhető...<br />
<br />
Bizonytalan azért voltam/vagyok, mert egyrészt nem láttam a filmet; másrészt mert az egyiptomi istenekről szóló történetek is többnyire szájhagyomány útján éltek, így egy részüket csak olyan görög történetírók munkásságából ismerjük, mint pl. Plutarkhosz vagy Hérodotosz. Így elképzelhetőnek tartom, hogy van olyan fennmaradt Hórusz-történet, amiben őt keresztre feszítik, de még ha létezne is, szerintem szinte lehetetlen lenne elkülöníteni belőle, hogy milyen mértékben kopt hatású, és milyen mértékben épít az "eredeti" egyiptomi mitológiára.<br />
<br />
Szóval szerintem úgy vannak kitalálva ezek a Zeitgeist-filmek, hogy lehetetlen rájuk bizonyítani, hogy hülyeség, mivel a készítők nem nagyon rukkolnak ki a perdöntő bizonyítékaikkal. Ami talán érthető, ha nincs is nekik :)...<br />
<br />
Mindezektől függetlenül még a posztban leírtak közül mind lehet igaz, mivel nem láttam a filmet, nem én fogok ítéletet hozni :)
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c6155697
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2009-06-11T21:32:46+02:00
2009-06-11T21:32:46+02:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
<a href="http://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija?fullcommentlist=1#c5736409" class="reply_nick_268654" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5736409 );">@Zoli-raul</a>: hát basszus ez mekkora baromság :)... "szemébe hazudni a papnak" :))... a keresztény szertartások már jó ideje nem szólnak semmiről, üres ceremónia az összes, díszes ruha és színes kellékek valamihez, aminek erre abszolút nem lenne szüksége.<br />
<br />
az egyház egy kurva nagy tévedés, egy cigányút, egy tetszelgés önmagunk előtt, hogy amíg hiszünk nagyok vagyunk; és ilyen következtetésekre sarkallja az embert, amit pl Boris Vian is tett; hogy aszongya: "az isten desszert"...
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c5764884
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2009-05-05T21:41:41+02:00
2009-05-05T21:41:41+02:00
Zoli-raul
http://blog.hu/user/268654
<a href="http://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija?fullcommentlist=1#c5758084" class="reply_nick_83416" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5758084 );">@Squall</a>: Ahha...lenne még két kérdésem. Az egyik, hogy szerinted Isten létezik-e? másik, hogy a filmben elhangzik, azt te elhiszed?...vagyis mit tartasz benne elgondolkodtatónak?
https://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei/full_commentlist/1#c5758142
Válasz erre: Az egyesített elmélet következményei
2009-05-05T13:38:04+02:00
2009-05-05T13:38:04+02:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
<a href="http://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei?fullcommentlist=1#c5739256" class="reply_nick_268785" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5739256 );">@betoro</a>: Elég látványos következményei lennének, ha a kifelé haladó hatás nem érvényíesülne:)
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c5758084
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2009-05-05T13:34:46+02:00
2009-05-05T13:34:46+02:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
<a href="http://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija?fullcommentlist=1#c5736409" class="reply_nick_268654" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5736409 );">@Zoli-raul</a>: Semmit sem kellett megígérnem a papnak, sőt, gyakorlatilag meg sem szólaltam a ceremónia alatt. <br />
<br />
Nem tartom sokra a keresztelőhöz hasonló társadalmi elvárások nyomására megrendezett vaganzákat, de -mivel felkértek- elvállaltam. Azóta is hangsúlyozom, hogy én a gyereknek a nagybátyja vagyok elsősorban, mégis mindenki keresztapáz, úgy tűnik a vallási besorolások nagyobb súllyal nyomnak a latban, mint a vérségi kötelék.<br />
<br />
Ha lesz saját gyerekem, egész biztosan nem lesz megkeresztelve.<br />
<br />
A hittel kapcsolatos véleményemet pedig már több helyen kifejtettem.
https://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei/full_commentlist/1#c5739256
Válasz erre: Az egyesített elmélet következményei
2009-05-03T21:23:04+02:00
2009-05-03T21:23:04+02:00
betoro
http://blog.hu/user/268785
<a href="http://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei?fullcommentlist=1#c5592325" class="reply_nick_262516" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 5592325 );">@janiq</a>: Az egyesített elmélet az állandó mágnes és a gravitáció meghatározásától is függ.Ezért én úgy gondolom az állandó mágnesen mint tömegen minden elemi részecske áthatol az érkező oldalán vonzás érződik míg a távozó oldalán taszítás érződik.<br />
Gravitáció:minden égitest tömegétől, nagyságától,sűrűségétől függ.A tömegét tekintve az elemi részecskék legjava a tömeg középpontban sűrűsödik s fel izzik<br />
A befelé haladók hidegek,nehezek,nagyok a kifelé haladók melegek, könnyűek, kicsik.Ebben az esetben a befelé haladó hatás érvényesül s a kifelé haladó ellen hatás a kis méretek miatt elmarad.
https://squall.blog.hu/2008/01/03/sprite_ok_blue_jet_ek_es_elfek/full_commentlist/1#c5738723
Válasz erre: Sprite-ok, Blue Jet-ek és Elfek
2009-05-03T20:26:24+02:00
2009-05-03T20:26:24+02:00
betoro
http://blog.hu/user/268785
Villámlás keletkezése.<br />
Ez igaz ,hogy a felhőben keletkezik.<br />
A teret kitöltő részecskék össze csapódása.Mivel a teret (felhő)víz gőz helyettesíti a kicsapódást követő tér összeomlása 10a6-on nagyság rendben a téret ki töltő részecskék már ilyen nagy gyorsulási energiától felizzik.<br />
Mivel a vízgőz kicsapódik részleges vákuumot hagy maga után.Részecskék gyorsulásának nincs mi ellent ályon,legalábbis a részleges vákuum nagyságától függ.Ugyanis ha közelünkben csap le a villám a követő hatalmas dörrenés a tér részecskéinek összecsapódásából plazma keletkezik mintegy 28000 celziusz fok szétlöki a Föld közép pontjára zsugorodó részecskéket,de ugyan akkor össze is tartja míg a Földet elnem éri.<br />
A Földben szét oszlik.
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c5736409
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2009-05-03T15:45:12+02:00
2009-05-03T15:45:12+02:00
Zoli-raul
http://blog.hu/user/268654
Fúúú bakker, mennyi hülyeség egy helyen:) végig olvassátok amiket leírtok???:) <br />
mcdas-sal egyetértek (igazad van:)) de pl Squall, te ateista vagy? vagy éppen micsoda? meg azt tudod-e, hogy, illetve már gondolom tudod, mer ezek már egy éves kommentek, de hogy a keresztelésnél, amikor keresztapa lettél, akkor a pap szemébe hazudtál? csak mer ugye ott az van, hogy megigéred, hogy a kisgyereknek a keresztény tanításokat átadod, és ha te, mint olvastam, egy kinai valláshoz/szektához akarsz tartozni, akkor az úgy nem passzol össze. Másik, hogy amit tomcat írt, annak mér nincsen alapja? mer nagyon is van, ha kell mindegyik istennek nevezett személyről küldök egy linket ahol le van írva rendesen a történetük. És ha még ez sem elég, akkor egy apró kérdés: tudod-e mi a hit? ha igen, akkor hiszel-e valamiben? <br />
ja és zsolt, ha nem nézel legalább egy kicsit utána amit láttál, és beisrz egy ekkora hülyeséget, mint a legelső kommented, akkor ne vedd rossz néven, ha azt mondom, hogy buta vagy!!! <br />
nem akartam megsérteni senkit, csak kiváncsi vagyok, hogy miért hiszitek el a zeitgeist-nak ezt a részét?<br />
am a WTC-s rész az nagyon jó.<br />
remélem azért még válaszoltok erre:)<br />
pá
https://squall.blog.hu/2008/03/12/az_egyesitett_elmelet_kovetkezmenyei/full_commentlist/1#c5592325
Válasz erre: Az egyesített elmélet következményei
2009-04-19T12:02:42+02:00
2009-04-19T12:02:42+02:00
janiq
http://blog.hu/user/262516
Lehetséges, nem jól látom, de az egyesített elmélet mindenütt kint is bent is már működik! Nem kell kitalálni azt, csak le kell írni amit tapasztalunk!Miért gondoljuk azt, hogy az egyesített elmélet egy olyan dolog lesz amit eddig még nem találtunk ki?<br />
Az egyesített elmélet adja a mindennapokat, hiszen egyesít, s nem különböztet mindent, mind ahogy tesszük azt ! érdemes lenne azt megnézni mi az ami azonos benünk , s ezen elindulva megtalálnánk a megoldást! Ahogy / pillanat áll a helyzet, hogy az egyesített elméletet, a különbözőséggel magyarázzuk ! janiq
https://squall.blog.hu/2008/12/07/a_tudomany_es_a_filozofia_kapcsolata/full_commentlist/1#c5214284
Válasz erre: A tudomány és a filozófia kapcsolata
2009-03-16T14:02:39+01:00
2009-03-16T14:02:39+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
<a href="http://squall.blog.hu/2008/12/07/a_tudomany_es_a_filozofia_kapcsolata?fullcommentlist=1#c4881418" class="reply_nick_232158" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 4881418 );">@lucidus</a>: Vagy az alkímia, valóban.
https://squall.blog.hu/2008/01/03/sprite_ok_blue_jet_ek_es_elfek/full_commentlist/1#c5050069
Válasz erre: Sprite-ok, Blue Jet-ek és Elfek
2009-03-02T12:22:53+01:00
2009-03-02T12:22:53+01:00
zuzzu
http://blog.hu/user/174818
magyar sprite észlelésről<br />
<a rel="nofollow" href="http://meteo21.hu/site/hirek/hir.php?mid=14702481d42c7e">meteo21.hu/site/hirek/hir.php?mid=14702481d42c7e</a>
https://squall.blog.hu/2008/12/07/a_tudomany_es_a_filozofia_kapcsolata/full_commentlist/1#c4881418
Válasz erre: A tudomány és a filozófia kapcsolata
2009-02-14T18:21:04+01:00
2009-02-14T18:21:04+01:00
lucidus
http://blog.hu/user/232158
Abban egyetértek, hogy a filozófia a tudomány tapasztalatait is felhasználva hivatott korrigálni világképünket, de számos alkalommal volt rá példa, hogy világképünk dogmái hátráltatták a tudomány fejlődését.<br />
Főleg a kozmológiára gondolok.
https://squall.blog.hu/2009/01/23/kicsi_es_nagy_3/full_commentlist/1#c4881292
Válasz erre: Kicsi és nagy
2009-02-14T18:05:35+01:00
2009-02-14T18:05:35+01:00
lucidus
http://blog.hu/user/232158
végül is a lényeg tényleg az,hogy mindkét irányban vannak távlatok, de azért szubatomi szinten csak keresgéljük, hogy hol lehet a határ..<br />
17 milliárd fényévre sem látunk még el, tehát megfigyelésekkel még nem tudjuk igazolni a világegyetem méretét.
https://squall.blog.hu/2008/01/01/a_c_p_es_t_szimmetriak/full_commentlist/1#c4870630
Válasz erre: A C, P és T-szimmetriák
2009-02-13T14:21:12+01:00
2009-02-13T14:21:12+01:00
metarjuna
http://blog.hu/user/70986
Squall!<br />
<br />
Én még úgy tanultam (Landau) az energiamegmaradást le lehet vezetni az idő izotrópiájából. Most akkor ez hogy van? :)
https://squall.blog.hu/2009/01/23/kicsi_es_nagy_3/full_commentlist/1#c4681828
Válasz erre: Kicsi és nagy
2009-01-28T19:05:47+01:00
2009-01-28T19:05:47+01:00
Zsolt.
http://blog.hu/user/123550
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=BS88G5WBcfQ">www.youtube.com/watch?v=BS88G5WBcfQ</a>
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4262392
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-16T09:21:56+01:00
2008-12-16T09:21:56+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
Zsolt - Teljesen igazad van, ehhez már én sem tudok mit hozzátenni.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4260651
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-15T22:12:20+01:00
2008-12-15T22:12:20+01:00
Zsolt.
http://blog.hu/user/123550
Szerintem kicsit túlértékeled a genetikát, itt már jóval többről van szó... Olvasd vissza Squall hozzászólásait, szerintem ő is elég érthetően írja le a lehetőségeket.<br />
<br />
Szerintem itt a jelenlegi tudományos eredmények alapján a következőképp lehet érvelni:<br />
<br />
Ugye tudjuk, hogy az Univerzum kb. 14 milliárd évvel ezelőtt keletkezett, egy szingularitásból, a Nagy Bumm-nak nevezett "folyamat" során. "Előtte" nem létezett az idő, ahogy a ma ismert fizikai törvények, mindenféle kölcsönhatások és maga az anyag sem. Azóta a Világegyetem folyamatosan tágul, tehát véges kiterjedésű, így a mindenkori állapota is leírható véges számú adattal (vigyázat!)<br />
Viszont ha az idő végtelen, mi a garancia arra, hogy ezen véges állapotok közül egyik sem fogja megismételni önmagát? Semmi.<br />
<br />
Persze egyáltalán nem biztos, hogy az idő végtelen. A jelenleg elfogadott tudományos álláspont szerint az Univerzum jövőjét illetően három lehetséges elképzelés létezik:<br />
<br />
1. eset:\ Az Univerzum ugyebár tovább tágul, és tágul, tágul, egészen a végtelenig.<br />
<br />
2. eset:\ A Világegyetem tágul még egy ideig, aztán a sötét anyag gravitációja előbb-utóbb megállítja a növekedést, és létrejön egy állandó, statikus Univerzum.<br />
<br />
3. eset:\ Az Univerzum tágul, de a sötét anyag hatása visszafogja, és előbb-utóbb ez a tágulás átcsap majd zsugorodásba, míg végül a "Nagy Reccs" során visszatérünk a Nagy Bumm előtti állapotokba.<br />
<br />
--<br />
<br />
Az első két esetben látható, hogy az idő végtelen, ergo a nietzschei ewige wiederkunft lehetősége nem zárható ki, a harmadik esetben pedig elgondolkozhatunk azon, hogy vajon ha a létező univerzum egyszer megint visszatér a nagy "ősmasszába", vajon nem ugyanott folytatódik-e minden, ahol 14 milliárd éve?<br />
<br />
Na, szerintem EZEK a tudományos "tények" :)
https://squall.blog.hu/2008/12/11/a_kert_6/full_commentlist/1#c4252076
Válasz erre: A kert
2008-12-15T09:26:20+01:00
2008-12-15T09:26:20+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
érdekes - Lovecraft engem soha nem tudott megfogni, pedig nagyon ajánlotta egy ismerősöm, talán túl nagy reményekkel álltam hozzá :)... valahogy a teremtményei nekem inkább viccesekne tűntek, mint félelmetesnek - meg valahogy kicsit idegesített is a folyamatos parázása :)...<br />
<br />
viszont Poe-t én is nagyon szeretem, ő szerintem igazi mestere a borzongatásnak :)...
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4246761
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-14T14:12:02+01:00
2008-12-14T14:12:02+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
hát az enyém nem igazán elmélet Zsolt, ugyanis ezek tudományos tények :)... nézz utána, és meglátod<br />
<br />
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4228789
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-11T23:57:51+01:00
2008-12-11T23:57:51+01:00
Zsolt
"dehát ugyebár, ez csak elmélet :)..."<br />
<br />
Dehát ugyebár, a tiéd is :)...
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4228049
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-11T22:21:50+01:00
2008-12-11T22:21:50+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
Az elméletem -Nietzschééhez hasonlóan- csupán elmélet, de saját okfejtésem útján végighaladva szilárd lábakon áll, hovatovább kikezdhetetlen. Te még mindig abba kapaszkodsz, hogy a természet így és a külső hatások úgy, de ettől a tény még tény marad: a természetes reprodukció nem a fikció szüleménye, csupán merészet kell gondolni, és elfogadni, hogy a nagy számok törvénye alapján előbb vagy utóbb mindannyian megismétlődhetünk.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4227653
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-11T21:38:23+01:00
2008-12-11T21:38:23+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
dehát ugyebár, ez csak elmélet :)...
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4224577
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-11T16:03:27+01:00
2008-12-11T16:03:27+01:00
Zsolt
"csak akkor nem lennénk megismételhetetlenek, ha a világ úgy ahogy van, időről időre 100%-os pontossággal ismételné önmagát..."<br />
<br />
Pont erről szól Nietzsche elmélete :)
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4221946
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-11T13:00:28+01:00
2008-12-11T13:00:28+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
Squall, nem tudom, hallottál-e a DNS-ujjlenyomatról például... az eljárás alapja, hogy a DNS molekula elemzésével meg lehet határozni a személyazonosságot, ugyanis bár az emberi genom 99%-a mindenkinél egyforma, a fennmaradó egy százalék viszont mindenkinél más és más! tehát nincs 2 egyforma DNS-molekula, vagyis nincs 2 egyforma ember sem. arról már nem is beszélve, hogy ha jól belegondolsz, még ha 2 ember genetikailag ugyanolyan is lenne - ami persze lehetetlen -, az őket körülvevő környezeti, társadalmi, egyéb tényezők mindenképp mások lesznek, a körülményeket ugyanis nem lehet klónozni :)... tehát szerintem nem olyan kis erőfeszítéssel is megtámadható az elméleted :)... csak akkor nem lennénk megismételhetetlenek, ha a világ úgy ahogy van, időről időre 100%-os pontossággal ismételné önmagát... egyéb esetben nem.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4206581
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-10T00:31:03+01:00
2008-12-10T00:31:03+01:00
Zsolt
Squall - pontosan :), de...<br />
De szerintem csak abban az esetben, ha a bennünket leíró tényezők egytől egyig megismételhetők. És tudtommal még nem bizonyított, hogy a gének egyértelműen meghatároznák az embert - és szerintem nem így van, a géneken kívül milliónyi más tényező is szerepet játszik a neveltetéstől kezdve egészen az időjárási viszonyokig. (Amúgy nem is tudom, miért erőltetik ennyire ezt a genetikát, amikor például egy ember fejlődésének legalább olyan fontos állomása lehet az, hogy milyenek a szülei, milyen nyelvet beszél(!), milyen viszonyok közt nő fel stb.) <br />
Persze ez a kismilliónyi tényező csupán a megismételhetőség valószínűségét csökkenti, de nem nullára. De én ettől függetlenül hiszek (vagy inkább hinni szeretnék) egy olyan világegyetemben, aminek a legalsó építőkockái nemdeterminisztikusak, lehetővé téve ezáltal az emberi gondolat és szellemiség laboratóriumi körülmények közti megismételhetetlen voltát.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4206508
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-10T00:12:33+01:00
2008-12-10T00:12:33+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
fruscka - a gentikai sokszínűség valóban nagy, de nem végtelen. Minden egyes tulajdonságunkat egy-egy biológiai "kapcsoló" szabályoz, és mi arra a biztosíték, hogy ezek a kapcsolók egy másik pillanatban nem fognak ugyanúgy állni? Nem vagyunk megismételhetetlenek.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4200791
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-09T14:47:51+01:00
2008-12-09T14:47:51+01:00
Zsolt
"Szerinted elképzelhető, hogy ember valamikor máskor/máshol, ugyanúgy, ugyanabban a formában, alakban, gondolatokkal stb. megjelenik még egyszer/többször?"<br />
<br />
Miért? Például a Nietzsche-féle örök visszatérés is erről szól, bár a fizikusok nagyon támadják az elméletet.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4200024
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-09T14:01:06+01:00
2008-12-09T14:01:06+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
nemár Squall :), vegyünk pl egy embert, ez elég egyszerű példa. Szerinted elképzelhető, hogy ember valamikor máskor/máshol, ugyanúgy, ugyanabban a formában, alakban, gondolatokkal stb. megjelenik még egyszer/többször? de vegyünk csak akár egy virágot is, a genetikai tulajdonságok hatalmas variációs sokfélesége, és maga az evolúció, ha már a tudománynál maradunk, sem engedi meg az ismétlődést. Legalábbis természetes úton nem - ennek egyetlen módja a klónozás. szóval a világ épphogy tele van egyedi és megismételhetetlen dolgokkal, sőt, szinte csak azok vannak benne :)...
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4198617
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-09T12:13:16+01:00
2008-12-09T12:13:16+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
Zsolt - köszi, már régóta törtem a fejem, nem jutott eszembe az Eurisko név:)<br />
<br />
Egyébkén frusival értek egyet (részben), leszámítva a negyedik pontot, mert szerintem nincs olyan, hogy egyedi és megismételhetetlen.
https://squall.blog.hu/2008/12/09/az_ejszaka_tukre/full_commentlist/1#c4198578
Válasz erre: Az éjszaka tükre
2008-12-09T12:10:48+01:00
2008-12-09T12:10:48+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
A dicséretet mindig szívesen fogadom, de nem hiszem, hogy bármi világrengetőt írtam volna, egyszerűen bepötyögtem, ami épp a fejemben motoszkált.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4196662
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-09T09:54:44+01:00
2008-12-09T09:54:44+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
szerintem épp azért nem írhatóak le az új törvények feltárásának folyamatai, mert:<br />
<br />
1. ahogy Squall is említi, ennek része az intuíció is, ami pedig időben és térben előre meghatározhatatlan<br />
<br />
2. az új dolgok felfedezésében nagy szerepet játszik épp az újszerű, intuitív, az eddig megszokottól eltérő gondolkodásmód, hozzállás, épp ezért modellezhetetlen, és épp ezért a gépek, amik jelenleg csak valamilyen gondolkodási mintát, vagyis egy egyáltalán nem újszerű, a múlt törvényeiből táplálkozó sémát követnek - erre nem képesek<br />
<br />
3. az előző állításból kifolyólag, a tudományos kutatás egyelőre az emberek privilégiuma - és így, a felfedezés folyamata egyénfüggő, egyedi, és megismételhetetlen, ergo modellezhetetlen<br />
<br />
4. jesszus, még jó, hogy nem tudunk mindenben, ami emberi, logikát találni, megmagyarázni, és felcímkézni... épp az egyediség és a megismételhetetlenség a szép minden egyes emberben, az emberi gondolkodásban!<br />
<br />
https://squall.blog.hu/2008/12/09/az_ejszaka_tukre/full_commentlist/1#c4196521
Válasz erre: Az éjszaka tükre
2008-12-09T09:43:36+01:00
2008-12-09T09:43:36+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
"az éjszaka sötét bárkáján hajózva" - Squall, ez gyönyörű, nekem eddig ez a bejegyzésed tetszett a legjobban... <br />
<br />
valamelyik nap beszélgettem egy ismerősömmel, és nagyon érdekes dolgot mondott, miszerint jobb, ha nem ismerjük meg teljesen és alapjaiban a minket körülvevő világot, mert attól a pillanattól fogva, hogy MINDENT megértünk, a titokzatosság és szépség szertefoszlik... én ezen azóta is sokat gondolkodom, mert én mindig kerestem a mögöttes értelmet, a dolgok objektív valóságát - és abból az aspektusból még nem fogtam meg ezt, hogy mi történne, ha valóban a birtokában lennénk minden tudásnak, ami elképzelhető... talán tényleg megszűnne a csoda, amit te is átéltél éjszaka, és amit a legtöbben érzünk, amikor olyan területek felé kalandoznak a gondolataink, amelyek az emberi elme felfogóképességét jelenleg még meglehetősen kemény próbára teszi...<br />
<br />
ez az éjszakai futás nagyon jó lehetett, Squall, szerintem nem baj, hogy csak pár pillanatig tartottak ezek a villanások - örülj, hogy átélted, és hogy, ha csak néhány másodpercre is, de részese lettél valami nagyszerűnek :)...<br />
https://squall.blog.hu/2008/12/07/a_gyermekkor_vege_2/full_commentlist/1#c4194729
Válasz erre: A gyermekkor vége
2008-12-08T23:12:37+01:00
2008-12-08T23:12:37+01:00
Zsolt
Érdekes könyvnek tűnik (bár ezt pont nem olvastam)... Remélem a 2001. Űrodüsszeia is tetszeni fog!
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4194683
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-08T23:08:30+01:00
2008-12-08T23:08:30+01:00
Zsolt
Hát szerintem attól függ, mit értünk "érdeklődés" alatt - például egy jutalmazó rendszerrel ellátott ágens "életcéljának" tekintheti a kutatást, ami újabb és újabb felfedezésekre ösztökéli őt.<br />
<br />
Amúgy a gépek sem mindig az ember által betáplált algoritmusok alapján működnek: ott vannak például a neurális hálók, amik a "tapasztalataik" alapján tanulással alakítják a belső súlyozásukat, és ezáltal a problémamegoldó-képességüket.<br />
<br />
A saját algoritmusának megváltoztatására képes gép jó példája mondjuk a Lenat-féle Eurisko, ami több matematikai tételt bizonyított be, saját magától tanult meg különféle társasjátékokat, világbajnokságokat nyert, stb.<br />
<br />
Persze egy ideig még egyáltalán nem kell félnünk attól, hogy holnap már a gépek végzik a tudósok helyett a kutatásokat :)
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4184358
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-08T08:57:14+01:00
2008-12-08T08:57:14+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
A gépek nem önnön érdeklődésük által hajtva fedeznek fel új törvényeket. Az ember által betáplált -általad is emlíett- algoritmusok szabályozzák a tevékenységüket, amitől egy jó ideig nem tudnak majd elszakadni.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4183732
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-08T00:58:50+01:00
2008-12-08T00:58:50+01:00
Zsolt
"Az új törvények feltárásának folyamatát már csak azért sem írhatjuk le logikai fogalmakban"<br />
<br />
Miért nem? :(<br />
Szerintem pedig egész jó algoritmusok vannak rá :)<br />
És még determinisztikus is. Sok tételt fedeztetnek fel / bizonyítanak manapság gépekkel.<br />
Persze az emberi agyat nyilván semmi sem pótolja - (még?)
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4183467
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-07T23:55:33+01:00
2008-12-07T23:55:33+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
I'm back!:)<br />
<br />
Majd igyekszem bepótolni a kimaradt időt.
https://squall.blog.hu/2008/12/07/tudomanyos_alkoto_tevekenyseg/full_commentlist/1#c4183392
Válasz erre: Tudományos alkotó tevékenység
2008-12-07T23:42:22+01:00
2008-12-07T23:42:22+01:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
fú Squall, látom elkezdtél írogatni :)... ma nem nagyon volt időm átnézni őket, de majd holnap... <br />
<br />
ezek szerint Squall is back :)?
https://squall.blog.hu/2008/02/15/kotelezo_irodalom/full_commentlist/1#c4177888
Válasz erre: Kötelező irodalom
2008-12-07T11:18:11+01:00
2008-12-07T11:18:11+01:00
Squall
http://blog.hu/user/83416
Helmut Hornung - Fekete lyukak és üstökösök. Mondjuk a legtöbb csillagászattal foglalkozó könyv kisebb-nagyobb mértékben külön fejezeteket szokott szentelni a témának.
https://squall.blog.hu/2008/02/15/kotelezo_irodalom/full_commentlist/1#c4023606
Válasz erre: Kötelező irodalom
2008-11-21T22:33:58+01:00
2008-11-21T22:33:58+01:00
zsofla
Érdeklődnék,hogy a fekete lyukakról van valamilyen könyv?Tudsz valamit ajánlani?
https://squall.blog.hu/2008/01/03/sprite_ok_blue_jet_ek_es_elfek/full_commentlist/1#c3983440
Válasz erre: Sprite-ok, Blue Jet-ek és Elfek
2008-11-18T14:03:19+01:00
2008-11-18T14:03:19+01:00
Squall
Köszönöm a helyreigazítást:) Egyébként mi a különbség?
https://squall.blog.hu/2008/01/03/sprite_ok_blue_jet_ek_es_elfek/full_commentlist/1#c3971143
Válasz erre: Sprite-ok, Blue Jet-ek és Elfek
2008-11-17T12:47:01+01:00
2008-11-17T12:47:01+01:00
Dóri
szia! csak annyit tennék hozzá, hogy nem ELFek, hanem ELVE-ek. az ELF az mást jelent, és könnyen össze lehet vele téveszteni. ebben a témában fontosak az ELF-ek is. de az más. üdv
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c3407477
Válasz erre: Emberállat
2008-09-19T11:34:07+02:00
2008-09-19T11:34:07+02:00
Süni Papa
http://blog.hu/user/158223
Véleményem szerint az élet nem más, mint biológiai automaták működése, legyen az bármilyen pici állat, növény vagy az ember.<br />
Ez nem szomorú dolog, csak elrombolja az illúziót, hogy az ember az más.<br />
Nemsokára szerintem sokkal jobban megmutatja majd a tudomány, hogy mennyire rokon egy biológiai és egy számítógépes program. (nyilván van persze különbség is, de nem fundamentális)<br />
E témához kapcsolódóan javaslom Gánti Tibor műveit megnézni.
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2700348
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-04T16:28:08+02:00
2008-07-04T16:28:08+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Hol vagyok, hol nem vagyok.<br />
Hol vannak barátaim, hol nincsenek.<br />
Állandó változásban élek, ezért vagyok változatlanul állandó.
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2694430
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-04T09:02:03+02:00
2008-07-04T09:02:03+02:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
: D...
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2694022
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-04T07:51:50+02:00
2008-07-04T07:51:50+02:00
mcdas
Szia Rihárdó. Vagy nem szia.<br />
Vagy nemis Rihárdo.<br />
De akkor ki? Vagy inkább be?<br />
Hát nem irigylem azokat, akiknek nap mint nap kommunikálniuk kell veled. Vagy irigylem őket.<br />
Biztos sok barátod van. Vagy biztos nincs sok. :)<br />
Gouranga!
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2688191
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-03T15:38:43+02:00
2008-07-03T15:38:43+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Igen, ez a lényeg, mert nem ez a lényeg. Felül emelkedni a kettősségen, vagy nem emelkedni felül rajta, mert ez a világ csak ezeknek a folytos váltakozásáról szól, vagy nem. Hideg-meleg, vagy nem-hideg, nem-meleg, Fiú-lány, vagy nőnek álcázott férfinak álcázott nők és férfiak, boldog-boldogtalan, vagy nem-boldog, nem-boldogtalan, fekete-fehér, vagy nem-fekete, nem fehér, <br />
Ezeknek vagyunk a rabjai, vagy nem vagyunk a rabjai, vagy nem vagyunk, mert azonosítjuk magunkat a testtel, vagy nem azonosítjuk magunkat a testtel, a testen kívülivel, vagy nélküle.
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2673624
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-02T12:25:00+02:00
2008-07-02T12:25:00+02:00
mcdas
Igen, ez a lényeg... Felül emelkedni a kettőségeken, mert ez a világ csak ezeknek a folytonos váltakozásáról szól. Hideg-Meleg, Igen-Nem, Jó-rossz, Fiú-Lány, Boldog-Boldogtalan, Fekete-Fehér stb... Ezeknek vagyunk a rabjai, mert azonosítjuk magunkat a testel... :)<br />
<br />
gouranga!
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2665962
Válasz erre: Emberállat
2008-07-01T15:36:51+02:00
2008-07-01T15:36:51+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Igen, de ez teljesen normális. <br />
<br />
Az intuíció lényegében a lélek rejtett mélyéről (a tudatalattiból, tudattalanból) érkező információ. A tudat képes arra, hogy észrevegye, megfejtse az onnan jövő üzeneteket (azaz minnél jobban tud kommunikálni vele). Minnél fejlettebb a tudat színvonala, annál jobban képes ezeket befogadni, és érthetővé tenni. <br />
<br />
Így működik minden művészet: egy tanult szabályrendszer alapján leképezni a tudattalan üzeneteit. <br />
A festő megtanulja először a tintakenés, ecsetvonás technikai részleteit, a költő a ritmusképleteket "tanulja" meg (sok olvasás!), a zenész a zeneelméletet (bizonyos fokon) a tudatalattija pedig ezen a csatorán keresztül üzen nekik, ők pedig leképezik.<br />
<br />
Minden folyamat lényegében erre megy ki: minnél tudatosabban lett begyakorolva valami, később annál intuitívabban fog működni.<br />
<br />
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2665841
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-01T15:29:18+02:00
2008-07-01T15:29:18+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Megvan a Bhagavad-Gíta, könyvben.<br />
<br />
Vagy értem, vagy nem értem.<br />
<br />
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2659960
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-07-01T07:40:18+02:00
2008-07-01T07:40:18+02:00
mcdas
Igen erről van szó...<br />
De a ha bizonytalan vagy, olvasd el a Bhagavad-Gitát, abból magad is megismerheted, hogy mi is ezekkel a bizonytalanságaiddal a helyzet. Ez a könyv több mint 5000éve ugyan úgy van... nálam le tudod tölteni a jobboldali linksávban pdf-ben ha még nem lenne meg...<br />
DVD-n nincs meg... <br />
De ha csak a mozit szereted, akkor mindig mindent el fogsz hinni ami egy kicsit is ügyesen raktak össze... :)<br />
<br />
<br />
Gouranga
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2658439
Válasz erre: Emberállat
2008-06-30T22:09:20+02:00
2008-06-30T22:09:20+02:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
minél tudatosabb valaki, annál intuitívabb? csak én érzek ebben ellentmondást :)?
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2658149
Válasz erre: Emberállat
2008-06-30T21:38:09+02:00
2008-06-30T21:38:09+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Fruschch: nem "félig tudatos, félig intuitív", hanem minnél tudatosabb valaki, annál intuitívabb...<br />
<br />
Egyébként minden szavaddal egyetértek.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2653790
Válasz erre: Emberállat
2008-06-30T13:26:37+02:00
2008-06-30T13:26:37+02:00
fruschka
http://blog.hu/user/88764
"Nem csak az anyagiakról van szó. Egyszerűen evolúciós szempontból is haszontalan a művészet." <br />
<br />
- hát, ezzel abszolút nem értek egyet, de ez megint csak arra vezethető vissza, hogy mindenkinek más a világképe. Az én világképemben az evolúció a szellemi, a testi és a lelki fejlődés összhangja, persze a sorrend nem számít. És szerintem ennek legalább olyan szerves részét képezik a a kultúra és a művészetek, mint a tudomány. <br />
<br />
Már csak azért is, mert az ember félig tudatos, félig intuitív lény, és sokszor az az érzésem ( :) ), hogy az intuíciók talán jobban bejöhetnek, mint a tudományos érvek. Lényünk intuitív része fejlődik a kultúrával és a művészetekkel, melyekkel talán közelebb juthatunk a világ valódi megismerséhez, mint a több száz évnyi lázas kutatómunkával...
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2650824
Válasz erre: Emberállat
2008-06-30T08:23:25+02:00
2008-06-30T08:23:25+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Hát így is lehet gondolkodni.<br />
<br />
:)
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2648620
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-06-29T20:38:55+02:00
2008-06-29T20:38:55+02:00
Zsolt
:))))
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2648598
Válasz erre: Emberállat
2008-06-29T20:36:36+02:00
2008-06-29T20:36:36+02:00
Zsolt
Úgy értettem, hogy mivel manapság olyan nagy mértékű a környezetszennyezés és a túlnépesedés, hogy talán lassan már az emberiség jövőjét fenyegeti, ezért létfontosságú, hogy a tudományos kutatások nagyrészét ilyen irányba fordítsuk...
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2645696
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-06-29T13:23:37+02:00
2008-06-29T13:23:37+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
És Isten valóban létezik, vagy nem létezik, és mindíg mindenhol ott van, vagy nincs ott, és igenis egy személy, vagy nem személy, csak sokan kiforgatják a szavait, vagy pedig megértik a szavait, hogy hatalomra törhessenek vagy, gazdagságra tegyenek szert a világban, vagy pedig önmagukban.<br />
https://squall.blog.hu/2008/06/18/a_vilag_legnagyobb_sztorija/full_commentlist/1#c2645515
Válasz erre: A világ legnagyobb sztorija
2008-06-29T12:47:43+02:00
2008-06-29T12:47:43+02:00
mcdas
Én is láttam a filmet...<br />
<br />
Szóval az első, ami a vallásról szól az elég nagy badarság. Főleg amit Krisnáról mond...<br />
Szóval Ő augusztus 28.-án született 9. gyermekként és szó sem volt szeplőtelen fogantatásról, ráadásul nem támadott föl, meg semmi ilyesmi nem volt az Ő történetében... Legalábbis egy Vaisnava szentírás sem beszél ilyenekről, szóval nagy a csúsztatás...<br />
<br />
Gondolom te is a 3 filmes dvd-t láttad...<br />
Azt kell mondjam, Isten létezik és mindig mindenhol ott van és igenis egy személy, csak sokan kiforgatják a szavait és a követőinek a szavát, hogy hatalomra, gazdagságra tegyenek szert. Sőt sokan csak tetszelegnek egy vallásos ember szerepében, hogy ugyan ezeket a dolgokat megszerezzék.<br />
<br />
Viszont a második két film, az nagyon ott van...<br />
<br />
Gouranga!
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2644430
Válasz erre: Emberállat
2008-06-29T09:28:55+02:00
2008-06-29T09:28:55+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
A művészetek valóban élhetővé teszik az életet és a világot, sőt érthetőbbé is teszik, jobban mint az utángyártott tudományos definíciók. <br />
<br />
De egyébként szerintem magunkat nem "leelőzni" kell, csak megállni, és megnézni, valójában mik vagyunk. Ha folyton rohanunk, nem találjuk meg magunkat.<br />
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2640692
Válasz erre: Emberállat
2008-06-28T15:11:33+02:00
2008-06-28T15:11:33+02:00
Zsolt
Szerintem nem haszontalan. A tudósoknak is kell a kreativitás, amit néha az irodalomban, néha a zenében vagy más művészetekben találnak meg...Egyszer valaki azt mondta, hogy a művészetek élhetővé teszik a világot, és ez szerintem semmilyen szempontból nem hátrány :)<br />
<br />
Rihárdó: "Kit kéne leelőzni?"<br />
<br />
Például magunkat :)
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2640650
Válasz erre: Emberállat
2008-06-28T15:06:14+02:00
2008-06-28T15:06:14+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Igaz, ha az evolúció alatt a biológiai folyamatokat érted.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2640326
Válasz erre: Emberállat
2008-06-28T14:07:36+02:00
2008-06-28T14:07:36+02:00
Squall
Nem csak az anyagiakról van szó. Egyszerűen evolúciós szempontból is haszontalan a művészet.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2635154
Válasz erre: Emberállat
2008-06-27T17:51:17+02:00
2008-06-27T17:51:17+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Igazad van, "haszontalanabb". Ezzel valóban nem keresel olyan jól anyagiakat...
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2635142
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-27T17:50:18+02:00
2008-06-27T17:50:18+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Furcsa, de úgy hogy további vizsgálatra késztet, vagy csak úgy furcsa, hogy hülyeség.<br />
<br />
Szerintem vizsgálódni lehet, mert a végeredmény valahol meg kell, hogy legyen. A vizsgálódás indítékai fontosak?<br />
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2629489
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-27T09:27:51+02:00
2008-06-27T09:27:51+02:00
Squall
Elég furcsa egy biblia (kitalált) történetet szembeállítani egy általánosan elfogadott, tudományosan bizonyított ténnyel.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2629469
Válasz erre: Emberállat
2008-06-27T09:25:46+02:00
2008-06-27T09:25:46+02:00
Squall
Lélekközelibb és haszontalanabb dolgok, valóban.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2629461
Válasz erre: Emberállat
2008-06-27T09:25:02+02:00
2008-06-27T09:25:02+02:00
Squall
A tudomány és még inkább a technológiát (ami a tudomány egyik alkalmazása) ne keverjük a kultúrával és a művészetekkel. A könyvnyomtatás mint módszer pedig tudományos és nem kultúrális vívmány.
https://squall.blog.hu/2007/12/26/szabo_lorinc_dzsuang_dszi_alma/full_commentlist/1#c2626989
Válasz erre: Szabó Lőrinc: Dzsuang-Dszi Álma
2008-06-26T22:00:33+02:00
2008-06-26T22:00:33+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
"Csuang-ce álmában pillangó lett<br />
és Csuang-céről semmit sem tudott<br />
íme a Lét íly könnyen alakul<br />
a változások határtalanok."<br />
<br />
(Po Csü Ji)<br />
<br />
Ja, a Sziámi verskötet elején van:)<br />
<br />
Arról van szó, hogy van Valaki, aki Csuang-cévé tud válni, és pillangóvá is tud válni.<br />
Legyen áldott :)
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2626962
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-26T21:58:05+02:00
2008-06-26T21:58:05+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
Most bocs az analógiáért, de Isten is azt kérdezi Ádámtól, hogy "Ádám, hol vagy?". <br />
De nem azért kérdezi, mert a Mindenható nem lát el mindenhova (vagy nincs mindenhol ott), ez elég abszurd feltételezés, hogy az Istent ki lehet játszani, mert ez a kérdés Ádámról szól. <br />
Hol vagy Te a Te világodban? Ez a kérdés!<br />
<br />
Szerintem ugyanez van e témában is, a kvantumos objektum nem tudja hogy ő hol van, de az Univerzum biztos tudja, hiszen belőle van. <br />
Az, hogy a tudományos megállapítások esetleg ide jutottak, az teljesen érthető.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2626908
Válasz erre: Emberállat
2008-06-26T21:53:29+02:00
2008-06-26T21:53:29+02:00
Rihárdó
http://blog.hu/user/135107
"evolúciós előny" ?<br />
<br />
Kit kéne leelőzni? <br />
<br />
De egyébként az viszont tény, hogy a kultúra és a művészetek voltak először, és utána a tudomány. Az első emberek is a falra rajzoltak és énekeltek a tűz körül, mert ezek lélekközelibb dolgok, mint a tudomány.
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2620488
Válasz erre: Emberállat
2008-06-26T12:57:09+02:00
2008-06-26T12:57:09+02:00
Zsolt
Ezzel nem teljesen értek egyet...Mondjuk például a könyvnyomtatás feltalálása szerintem a tudományos fejlődésnek is hasznára vált...<br />
Vagy például sok találmány ötlete irodalmi művekből származik...Így a művészetek növelhetik az emberi kreativitást, ami segíthet a tudósoknak is...<br />
És a tudományt tekinthetjük "evolúciós előnynek" is...
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2620382
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-26T12:50:58+02:00
2008-06-26T12:50:58+02:00
Zsolt
Hát én nem hiszek abban, hogy az Univerzumnak lenne tudata, mert ez intelligenciát feltételezne...
https://squall.blog.hu/2007/12/26/szabo_lorinc_dzsuang_dszi_alma/full_commentlist/1#c2620336
Válasz erre: Szabó Lőrinc: Dzsuang-Dszi Álma
2008-06-26T12:47:42+02:00
2008-06-26T12:47:42+02:00
Zsolt
"Csuang-ce egyszer azt álmodta, hogy repkedő pillangó, boldog és egészséges és azt se tudta, hogy ki az a Csuang-ce. Amikor felébredt, ismét igazi és valóságos Csuang-ce lett. Most igazán nem tudom, Csuang-ce álmodta, hogy pillangó, vagy a pillangó álmodta, hogy Csuang-ce. Pedig Csuang-ce és a pillangó között bizonyosan van különbség. A dolgok így meg tudnak változni."<br />
<br />
Valószínű nekem azért tetszik jobban, mert előbb olvastam ezt a változatot :)
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2617353
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-26T09:17:23+02:00
2008-06-26T09:17:23+02:00
Squall
Senki sem mondta, hogy az univerzum öntudtallan lenne. Egyedül csak azt nem tudja, hogy adott pillanatban hol van egy kvantumos objektum.
https://squall.blog.hu/2007/12/26/szabo_lorinc_dzsuang_dszi_alma/full_commentlist/1#c2617331
Válasz erre: Szabó Lőrinc: Dzsuang-Dszi Álma
2008-06-26T09:15:01+02:00
2008-06-26T09:15:01+02:00
Squall
Nekem is jobban etszik ez mint az eredeti (Zsolt egyszer belinkelti Frus blogjában).
https://squall.blog.hu/2008/06/25/emberallat/full_commentlist/1#c2617309
Válasz erre: Emberállat
2008-06-26T09:13:07+02:00
2008-06-26T09:13:07+02:00
Squall
A kultúra és a művészetek azonban az égvilágon semmiféle evolúciós előnyhöz nem juttatnak minket...
https://squall.blog.hu/2007/12/26/szabo_lorinc_dzsuang_dszi_alma/full_commentlist/1#c2615808
Válasz erre: Szabó Lőrinc: Dzsuang-Dszi Álma
2008-06-25T23:38:41+02:00
2008-06-25T23:38:41+02:00
Rihárdó
Tudom, hogy feldolgozás ez a változat, az eredetije valami kínainak, csak nem emlékszel, hogy olvastam volna.<br />
Mondjuk a lényeg ebbe is benne van:)
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2615794
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-25T23:36:17+02:00
2008-06-25T23:36:17+02:00
Rihárdó
Bár az öntudatlanság és az "öntudatlan tudatosság" nagyon érdekes téma, úgy érzem, ha ebbe belemennék, csak önmagamat akarnám igazolni, és lehet hogy ez nem lenne jó. <br />
<br />
És tényleg, a hit sosem banális... Hát igen, megint tanultam valamit.
https://squall.blog.hu/2008/04/01/kvantumbizonytalansag/full_commentlist/1#c2615592
Válasz erre: Kvantumbizonytalanság
2008-06-25T23:14:37+02:00
2008-06-25T23:14:37+02:00
Zsolt
"De azt, hogy az Univerzum öntudatlan lenne, az elég banális állítás. "<br />
<br />
Pedig van, aki ebben hisz, és a hit sosem banális :)
https://squall.blog.hu/2007/12/26/szabo_lorinc_dzsuang_dszi_alma/full_commentlist/1#c2615571
Válasz erre: Szabó Lőrinc: Dzsuang-Dszi Álma
2008-06-25T23:12:38+02:00
2008-06-25T23:12:38+02:00
Zsolt
Nekem ez a vers annyira nem tetszik, sokkal jobban szeretem az eredetit :)